Jak przebiega produkcja spotów reklamowych?

produkcja spotów reklamowych

Filmy reklamowe to obecnie najskuteczniejsza forma reklamy. Filmy przyciągają uwagę konsumentów w każdym wieku, a do tego idealnie sprawdzają się nie tylko w telewizji (która traci na znaczeniu), ale także w przestrzeni internetowej.

Produkcja spotów dla firm

produkcja spotów reklamowychNic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na rozszerzenie swojej oferty usługowej o spoty promocyjne. Oni zrobią to tak, że reklama trafi do grupy docelowej, zachęci do kupowania, będzie dobrze odbierana i przez to firma zyska na wizerunku. Jak wygląda taka produkcja spotów reklamowych? Wszystko zaczyna się od spotkania z klientem. Agencja reklamowa wspólnie z zamawiającym musi ustalić co będzie reklamowane, w jaki sposób, jaki jest zamierzony efekt. Dobra znajomość działalności firmy pozwala na łatwiejsze ustalenie grupy docelowej. Warto także zapoznać się z poprzednimi reklamami firmy, by wiedzieć, jaki był ich styl. To pozwala na zachowanie ciągłości w przekazie reklamowy. Druga kwestia to ustalenie scenariusza reklamy. Tu zawarte będą nie tylko dialogi, ale także używa muzyka, czy opis scenografii. Dialogi, dowcipy i inne to kluczowa kwestia. Można w reklamie zawrzeć hasło promujące przedsiębiorstwo, lub wymyślić chwytliwą frazę, która od momentu upublicznienia reklamy będzie się kojarzyła z daną firmą.

produkcja spotów reklamowychDalej, trzeba ustalić kto zagra w reklamie, gdzie będzie kręcona i kiedy. Robi się castingi na aktorów, nawet bobasy w reklamie potrafią mieć kontrakt w agencji reklamowej. Miejsce kręcenia ma znaczenie w związku z dwoma kwestiami. Pierwsza to oczywiście dopasowanie do reklamy. Spot banku będzie kręcony w jego siedzibie, a spot reklamujący daną miejscowość będzie zawierał ujęcia zabytków i ważnych miejsc. Często liczą się finanse. Kręcenie reklamy na głównym placu Warszawy będzie droższe, niż kręcenie w lesie pośrodku niczego. Uzyskanie zgody na tymczasowe zamknięcie ruchu jest trudne i kosztowne. Ostatnia rzecz to montaż reklamy. Na tym etapie robi się ostateczną wersję spotu, dodaje również muzykę i efekty dźwiękowe, mające uatrakcyjnić spot. Reasumując, produkcja filmów reklamowych zaczyna się od pomysłu i rozmów z przedstawicielami firmy. Potem powstaje scenariusz, reklama jest kręcona, a na końcu zmontowana.

Dobra firma producencka zajmie się wszelkimi pozwoleniami, dokumentami, castingami i innymi, tak by zamawiający nie musiał się o nic martwić. Skuteczna reklama pozwoli każdej firmie wybić się na tle innych, przyciągnąć klientów, zwiększyć sprzedaż. Bez profesjonalnego marketingu na pewno nie byłoby to możliwe.

Jak przebiega produkcja spotów reklamowych?
Przewiń na górę