Jak przebiega produkcja spotów reklamowych?

Filmy reklamowe to obecnie najskuteczniejsza forma reklamy. Filmy przyciągają uwagę konsumentów w każdym wieku, a do tego idealnie sprawdzają się nie tylko w telewizji (która traci na znaczeniu), ale także w przestrzeni internetowej.

Produkcja spotów dla firm

produkcja spotów reklamowychNic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na rozszerzenie swojej oferty usługowej o spoty promocyjne. Oni zrobią to tak, że reklama trafi do grupy docelowej, zachęci do kupowania, będzie dobrze odbierana i przez to firma zyska na wizerunku. Jak wygląda taka produkcja spotów reklamowych? Wszystko zaczyna się od spotkania z klientem. Agencja reklamowa wspólnie z zamawiającym musi ustalić co będzie reklamowane, w jaki sposób, jaki jest zamierzony efekt. Dobra znajomość działalności firmy pozwala na łatwiejsze ustalenie grupy docelowej. Warto także zapoznać się z poprzednimi reklamami firmy, by wiedzieć, jaki był ich styl. To pozwala na zachowanie ciągłości w przekazie reklamowy. Druga kwestia to ustalenie scenariusza reklamy. Tu zawarte będą nie tylko dialogi, ale także używa muzyka, czy opis scenografii. Dialogi, dowcipy i inne to kluczowa kwestia. Można w reklamie zawrzeć hasło promujące przedsiębiorstwo, lub wymyślić chwytliwą frazę, która od momentu upublicznienia reklamy będzie się kojarzyła z daną firmą.

produkcja spotów reklamowychDalej, trzeba ustalić kto zagra w reklamie, gdzie będzie kręcona i kiedy. Robi się castingi na aktorów, nawet bobasy w reklamie potrafią mieć kontrakt w agencji reklamowej. Miejsce kręcenia ma znaczenie w związku z dwoma kwestiami. Pierwsza to oczywiście dopasowanie do reklamy. Spot banku będzie kręcony w jego siedzibie, a spot reklamujący daną miejscowość będzie zawierał ujęcia zabytków i ważnych miejsc. Często liczą się finanse. Kręcenie reklamy na głównym placu Warszawy będzie droższe, niż kręcenie w lesie pośrodku niczego. Uzyskanie zgody na tymczasowe zamknięcie ruchu jest trudne i kosztowne. Ostatnia rzecz to montaż reklamy. Na tym etapie robi się ostateczną wersję spotu, dodaje również muzykę i efekty dźwiękowe, mające uatrakcyjnić spot. Reasumując, produkcja filmów reklamowych zaczyna się od pomysłu i rozmów z przedstawicielami firmy. Potem powstaje scenariusz, reklama jest kręcona, a na końcu zmontowana.

Dobra firma producencka zajmie się wszelkimi pozwoleniami, dokumentami, castingami i innymi, tak by zamawiający nie musiał się o nic martwić. Skuteczna reklama pozwoli każdej firmie wybić się na tle innych, przyciągnąć klientów, zwiększyć sprzedaż. Bez profesjonalnego marketingu na pewno nie byłoby to możliwe.