ulotki reklamowe

Ulotki reklamowe – formaty, materiały, kolory

Ulotki reklamowe to jeden z rodzajów promocji firmy. Taka ulotka ma wiele zalet. Można je z łatwością magazynować w każdej firmie, bo sztapelek tysiąca ulotek zajmuje bardzo mało miejsca. Można je upchnąć w biurku czy w szafce. Ulotki można rozdawać w ruchliwych miejscach miasta, czy wrzucać do skrzynki na listy.

Ulotki reklamowe za kilka groszy

ulotki reklamoweCzęść z nich można ustawić na stojakach przy wejściu do firmy. Również wydruk ulotek jest korzystny finansowo. W dobrej drukarni ulotki reklamowe – druk tanio jest możliwy. Za jedną sztukę można zapłacić nawet kilka groszy (przy dużym zamówieniu). Żeby jednak ulotka jako narzędzie marketingowe okazała się skuteczna to trzeba ją dobrze przygotować. Przede wszystkim pierwszym wyborem jest tu format i kształt. Ulotka może być niewiele większa od wizytówki, a może tez być składana i po rozłożeniu osiągać format A4. Standardowym kształtem jest prostokąt. Ulotki w kształcie niestandardowym np. nawiązującym do firmy (np. jabłuszko dla gospodarstwa rolnego) będą kosztowały więcej. Jednak będą przyciągały więcej uwagi ze względu na kreatywny element. Ulotki składane na pół, czy jak harmonijki dają więcej możliwości, ponieważ można na nich umieścić więcej informacji i obrazków, a nie będą zajmowały więcej miejsca.

ulotki reklamoweDruga kwestia o której warto pomyśleć to użyty papier. Może być on cienki, kredowy, matowy lub błyszczący. Wybór najtańszego może okazać się zgubny, ponieważ kartki mogą łatwiej się podrzeć. Papier błyszczący wygląda bardziej atrakcyjnie, a poprzez warstewkę lakieru jest także bardziej odporny nie tylko na podarcie się, ale także na zawilgocenie. Papier kredowy natomiast jest bardzo elegancki, sztywny, dobrze sprawdzi się do oficjalnych biznesowych ulotek np. takich rozdawanych kontrahentom, a niekoniecznie do takich dawanych na ulicy. Jeśli chodzi o kolory to ulotka powinna być utrzymana w żywej kolorystyce. Takie barwy przyciągają wzrok, więc mają lepsze oddziaływanie marketingowe. Nie należy jednak przesadzać. Kolor winien być wyraźny, ale nie jaskrawy czy neonowy. Na takim kolorze sprawdzi się czarna czcionka. Będzie widoczna i niekontrastowa. Font używany do ulotek jest prosty. Zbyt dekoracyjny będzie mało czytelny, szczególnie przy małych ulotkach.

Dobry jest np. Arial, czy proste fonty szeryfowe. Najważniejsze informacje muszą być zaznaczone dużą czcionką, jednak całość musi być czytelna. Tekst powinien być pisany w jednej płaszczyźnie. Po skosie można dać napis ,,Promocja”, czy ,,Nowość”. Tak przygotowana ulotka reklamowa z pewnością będzie się dobrze prezentowała.